Jaké to vlastně bylo:
V pátek 22.9.2023 v 16 hodin očekávám příchod posádky k lodi. Čeká nás jednak nákup zásob na celou plavbu
a dále náročný večer, kdy budu vysvětlovat vše co je potřeba znát před vyplutím jak o lodi , tak o bezpečnosti.
![](log2023/medit_01.jpg)
Posádka dorazila podle očekávání a zvládla zajistit nákup zásob za dvě hodiny. Díky tomu nám zbyl čas večer si
nejen povědět vše důležité před plavbou ale také i se vzájemně seznámit. V sobotu ráno jsme opustili marínu a krátkou
etapou 15 NM jsme dopluli mezi lesy.
![](log2023/medit_03.jpg)
Zní to trochu nezvykle, ale labyrintem mezi ostrovy a pevninou jsme dopluli
do výborně chráněného místa obklopeného lesy, kde jsme zůstali na noc na kotvě.
![](log2023/medit_04.jpg)
Voda zde byla natolik klidná, že se loď
vůbec nehoupala. Odpoledne došlo na procházku po lese na ostrově u našeho kotviště. V pondělí jsme vstávali brzo
v 5:30, abychom s rozedněním vymanévrovali na volné moře a pod plachtami jsme uháněli chvilkami až 9 uzly k 72 NM
vzdálenému ostrovu Faro. Hnal nás boční vítr 18-24 uzlů. Celou trasu jsme zvládli za pouhých 10 hodin plavby.
Zakotvili jsme ve veliké rozlehlé zátoce. V pondělí jsme se vydali na břeh ostrova a věnovali se dalším sebepoznávacím
technikám.
![](log2023/medit_02.jpg)
Byl krásný slunečný den a tak jsme se mimo jiné vydali na společnou procházku po břehu rozlehlé zátoky v níž
kotvila naše loď.
![](log2023/medit_06.jpg)
![](log2023/medit_07.jpg)
![](log2023/medit_08.jpg)
Kroky nás zavedly až k ruinám, kde patrně probíhala kdysi nějaká těžba. Zatím jsem nezjistil co se zde těžilo.
![](log2023/medit_09.jpg)
Kousek dál leží v moři vrak lodi.
![](log2023/medit_10.jpg)
Místo bylo klidné bez interakcí s civilizovaným světem a ideální pro prohlubování bytí sama se sebou. Zůstáváme
proto i další den. Úterý opět začalo slunečně a paluba byla příjemným místem k meditacím a souvisejícímu
programu.
![](log2023/medit_11.jpg)
Odpoledne vytahujeme kotvu a za slabého větru vyplouváme zpět ke švédskému pobřeží obklopenému tisíci ostrovy
a skalisky. Plavba se západem slunce přešla v noc, kterou prozařoval Měsíc dorůstající k úplňku. K pobřeží
jsme měli doplout až dopoledne za světla, abychom na ostrovy viděli. Před rozbřeskem však padla hustá mlha a
viditelnost byla tak na dvě délky lodě. Z pohledu na ostrůvky nebylo nic a přibližování k vytipovanému místu
pro zakotvení se dělo jen na digitální mapě a s využitím přístrojů - systém AIS pro monitorování plavidel v okolí
a vysílání naší polohy pro snížení rizika srážky a dopředný sonar zobrazující profil dna před lodí k včasnému
rozpoznání mělčiny či skaliska. Viděli jsme jen bílou tmu. Ve středu v
dopoledních hodinách spouštíme kotvu a kolem lodi nic kromě mlhy nevidíme. Odpoledne mlha řídne a my spatřujeme
pevnou zemi.
![](log2023/medit_13.jpg)
Vydali jsme se ve člunu na břeh. Během chvíle mlha opět houstne a teď naopak nevidíme loď. Říkám si, že to bude docela
výzva se při návratu na člunu k lodi trefit.
![](log2023/medit_12.jpg)
Na pevnině mlha téměř není.
![](log2023/medit_14.jpg)
Vlhké klima svědčí především růstu hub. Těch tu bylo poměrně hodně.
![](log2023/medit_15.jpg)
Posádka propadá houbařským vášním.
![](log2023/medit_16.jpg)
Já se zatím kochám pohledem do mlhy, která se začala opět zvedat a pozoruji blížící se labutě.
![](log2023/medit_17.jpg)
Sláva, už vidím loď. Hned se vydávám po břehu vyhlédnout si dva kameny, které budou v zákrytu tak, abych přes
ně viděl loď. V případě, že by loď opět zmizela v mlze, kameny by posloužily jako náměrníky při odplouvání člunem
od břehu, a získali byhom směr plavby člunem k lodi.
![](log2023/medit_18.jpg)
Za další půlhodinu se mlha konečně a definitivně zvedla.
![](log2023/medit_19.jpg)
Z lodi pozorujeme soumrak a užíváme si další pěkný den.
![](log2023/medit_20.jpg)
Čtvrtek ráno začal jasně a slunečně.
![](log2023/medit_21.jpg)
Konečně vidíme tu krásu kolem nás, kde jsme včera zakotvili.
![](log2023/medit_22.jpg)
![](log2023/medit_23.jpg)
![](log2023/medit_24.jpg)
![](log2023/medit_25.jpg)
Dnes je potřeba plout zpět blíže k cílovému přístavu. Opouštíme kotviště a během chvilky se dostáváme do husté
mlhy.
![](log2023/medit_26.jpg)
Mlha před námi, mlha za námi. Viditelnost se stále zkracuje. Navíc fouká protivítr a jsme nuceni na naší trase
křižovat mezi pro nás neviditelnými ostrovy. Opět je to videohra nad displejem s mapami a naší polohou.
![](log2023/medit_27.jpg)
Blížíme se do plavebních drah a najednou cítíme kouř z nafty. Jdu zkontrolovat AIS a opravdu se k nám blíží tanker.
Z naší rychlosti a kurzu a z rychlosti a kurzu tankeru AIS systém vypočítává, že ke kolizi nedojde a tanker
propluje 0,2 NM za naší zádí. Stalo se tak, ale tanker jsme v mlze vůbec neviděli. Nakonec po 38 NM doplouváme
na další kotviště. Dnes se mlha nezvedla ani do večera.
![](log2023/medit_28.jpg)
Pátek začal konečně bez mlhy a pro nás začíná poslední dopoledne na pevnině, každý sám se sebou a zadaným úkolem
na procházce švédskou podzimní krajinou.
![](log2023/medit_29.jpg)
Odtud se vydáváme v zadním větru na poslední plavbu zpět do Nynashamn maríny, kde jsme přistáli a v sobotu ráno
se rozloučili.
![](log2023/medit_30.jpg)
Společně jsme strávili týden klidu od okolního světa, který spolu s technikami podporujícími si uvědomění sebe
sama, každému něco do dalšího života přinesl. Je teď už na každém zda se nechá pohltit okolím nebo si udrží
vzpomínku na prožitky z této plavby a bude pokračovat dál po své vlastní cestě.