Na off-shore yachting v oblasti Sukošan-Kornati-Vis-Korčula-Palagruža se vydávám opět s posádkou. Celkem jsme upluli 350 NM a tentokrát navšívili i Modrou jeskyni na ostrově Biševo.
25.4.-1.5.2018
Rodinné převezení lodi do Norska začíná v Německu, kde po doplutí z Greifswaldu do Sassnitz navštěvujeme vyřazenou britskou ponorku.
Dále plachtíme do švédského přístavu Skanor. Těsně před ním jsme však nesedli na mělčinu! Situace není veselá, loď se postupně písčitým dnem tlačila
na velké balvany…
Dále již neriskumeme a plujeme rovnou do dánského hlavního města Kodaň. Opět vystupujeme na pevninu a den si zpestřujeme procházkou kolem mariny Langeline
do nedalekého parku a pevnosti. Poslední část naší plavby je plachtění kolem jižního cípu Norska až do města Stavanger. Celkem jsme upluli 501 NM.
Naše plachtění začíná v německém Greifswaldu.
Sassnitz na Rujáně - vyřazená britská ponorka
Nevyzpytatelný švédský přístav Skanor
Kodaň
Plavba kolem jižního cípu Norska
V pondělí opouštíme Greifswald a plujeme do Sassnitz. Tam trávíme pondělí a jdeme si prohlédnout vnitřek britské ponorky, která je ve zdejším přístavu jako muzeum. Přečtěte si o U-Boot Museum Sassnitz více v naší minulé reportáži.
V úterý ráno po snídani vyplouváme na další etapu ze Sasnitz do švédského přístavu Skanor.
Mezi Německem a Švédskem objíždíme pole větrných elektráren.
Vítr je poměrně silný 20 až 30 uzlů, a tak jedeme ve vlnách a značném náklonu. Před západem slunce připlouváme do plánovaného přístavu Skanor. Vede k němu velmi úzká plavební dráha s hloubkou 3 metry. Na podzim minulého roku jsem už v tomto přístavu byl, a tak v klidu zajíždím. V úzkém vjezdu těsně před vlnolamy se loď prudce zastaví. Nasedli jsme na mělčinu! Hloubkoměr ukazuje 2 metry, to znamená, že jsme kýlem 20 cm ve dně. Příbojové vlny loď bičují do boku a postupně ji písečným dnem tlačí na velké balvany, o které pak rozbijí trup. Situace není veselá, motorem na zpátečku na plný výkon se snažím loď uvolnit. Nekonečné minuty je neovladatelná, zcela v rukou vln. Nakonec cítím zpětný tah a loď se uvolňuje a začíná couvat. Prcháme odtud. Nejbližší vhodný přístav pro můj ponor je v Kodani. Po dalších čtyřech hodinách plavby ve 2 hodiny ráno zde přistáváme.
Po šestnácti hodinách za kormidlem vstávám ve středu pozdě. V poledne jdeme na krátkou procházku kolem mariny Langeline v Kodani do parku a pevnosti.
Odpoledne v 17 hodin opouštíme přístav a vydáváme se na dlouhou plavbu do Norska. V protisměru potkáváme poněkud neobvyklé plavidlo (hydroplán), který naopak od nás míří do Kodaně.
Cestou míjíme desítky obchodních lodí. Lodní provoz je zde frekventovaný. Po 160 MN v pátek nad ránem zastavujeme a odpočíváme na kotvě u nejsevernějšího dánského přístvu Skagen. Čekáme zde téměř den až bude příznivější vítr pro další plavbu do Norska. V sobotu krátce po půlnoci vyrážíme. Vítr jde ostře proti našemu kurzu a plavba tak probíhá v maximálním náklonu a s nárazy vln.
Sobotní západ slunce je už za viditelnou norskou pevninou. Už se blížíme.
Ještě to bude ale trvat pár hodin ke břehu a zima je pořádná.
Na noční směnu, motivován vidinou tyčinky SNICKERS, se ke mě přidává Tomík. Vydržel až do jedné hodiny ranní.
V neděli nad ránem 1:42 házíme kotvu u norských břehů. A jdeme spát.
Probouzíme se v 11 hodin, nafukuji člun a jedeme do vesničky Lillehavn na procházku.
Po 501 NM jsme dopluli do cíle ke Stavangeru. Vyvázali jsme se v sousedním Tanangeru, který je blíže k letišti.
Přebírání jakéhokoliv obsahu z těchto stránek bez svolení provozovatele není povoleno. Pro možnost spolupráce nás kontaktujte.
Na off-shore yachting v oblasti Sukošan-Kornati-Vis-Korčula-Palagruža se vydávám opět s posádkou. Celkem jsme upluli 350 NM a tentokrát navšívili i Modrou jeskyni na ostrově Biševo.
Měsíc strávený plavbou na lodi s kojencem. Tři týdny jsme byli na lodi sami s miminkem a poslední čtvrtý týden se posádka rozrostla o další čtyři členy. Přijely mé dcery Markéta a Veronika se svými partnery.
Odpočinkový jachting s koupáním, ostrůvky a zátokami v okolí východní pobřeží Kréty. Poznáváme ostrov malomocných Spinalonga, který určitě stojí za návštěvu. Dále plachtíme k ostrovům Dragonada, Kasos, Karpatos a Koufonisi za proměnlivých poryvových větrů.