Řecké ostrovy:

29.9. - 13.10.2012

14denní plavba po ostrovech Kyklád.
Na začátku podzimu jsme podnikli odpočinkovou, dá se říci, přímo silně relaxační plavbu Jónským mořem z Athén po řeckých ostrůvcích až na ostrov Thíra (Santoríni) a zpět do Athén.

Naše plachtění začalo v Aténách v marině Alimos.

Podívej se na film z expedice.

Obsah:

Plavba na ostrov Kithnos
Plavba a výlet po ostrově Milos
Santorini - místo, které nesmíte při návštěvě Řecka vynechat
Plavba zpátky na ostrov Kithnos

29.9.2012 sobota - jsme na cestě do Řecka. Směřujeme do mariny v Athénách, kde by na nás měla čekat loď z chartru. Celá posádka se setkáváme po příletu na letišti a na dvě etapy se přemisťujeme vypůjčeným autem do mariny k lodi.

marina atheny

30.9.2012 Dokončujeme nákupy a přípravy na vyplutí. Máme loď jménem "SPANAKI", česky "špenát".

recko na lodi

Plavba na ostrov Kithnos

Neděle - vypluli jsme.

plavba kyklady

Posádka se učí základním dovednostem s ovládáním lodi, především kormidlování a práci s plachtami.

plavba na ostrov kithnos

Noc trávíme na kotvě u malého neobydleného ostrova. V pondělí pokračujeme další příjemně větrnou etapou až na ostrov Kíthnos. Vítr je již silnější a dosahuje rychlosti do 25 uzlů. Posádka se dále zdokonaluje v práci s plachtami a kormidlem. Vlny jsou již větší a plujeme ostře proti větru. Do cíle musíme křižovat.

dovolena na plachetnici v recku

Kotvíme u ostrova Kíthnos na severozápadní straně v zátoce Kolona. Zde následující den opravujeme drobnou trhlinu v hlavní plachtě a koupeme se. Vyplouváme až pozdě odpoledne a proto dáváme jen krátkou etapu na jižní okraj ostrova, kde na noc nacházíme klidnou zátoku.

expedice na jachte recko

Plavba a výlet po ostrově Milos

Ráno vyplouváme na 40 NM dlouhou etapu k ostrovu Mílos.

expedice na jachte milos

Ten je opět součástí souostroví Kyklady. Dle průvodce je přezdíván ostrovem barev právě kvůli měnícím se odstínům na hladině moře.

plachta na plachetnici

Honza využívá přídě lodi k relaxaci, zatímco jeho mamka zaujala úlohu za kormidlem.

jachta recko relax

dovolena na lodi recko

relaxacni plavba na jachte

Nejmladším členem na této plavbě je můj syn Tomík, který si volný čas krátí čištěním zubů, což je nyní jeho oblíbená činnost.

dovolena

Pak přichází na řadu čtení pohádky.

dovolena jak ji neznate

aktivni dovolena u more

Pozdě odpoledne spatřujeme břehy ostrova Mílos. Směřujeme do přístavu ve městě Adhamas.

ostrov milos

Přístav leží v bývalém kráteru sopky, který byl zalit mořem.

milos adhamas

Ráno, ve čtvrtek 4.10.opouštíme loď a vydáváme se na čtyřkolkách a motorce po ostrově. Pobřeží je lemováno útesy, které se střídá s písečnými zátokami i skalisky.

jachting v recku kyklady

vylet na ostrove milos

Santorini - místo, které nesmíte při návštěvě Řecka vynechat

V pátek a v sobotu pokračujeme v plavbě k ostrovu Thíra, také nazývanému Santorini. Ostrov představuje zvláštní sopečný útvar, který vznikl mohutnou erupcí původního ostrova. Na vrcholcích útesů je hojně pokryt zástavbou.

plavba na santorini

Santorini je typických turistickým místem, kde je třeba počítat s tím, že vše je uzpůsobeno turistům. Najdete tu velké množství restaurací a taveren s různou úrovní služeb.

jachting santorini

santorini boje

santorini z more

Město Thíra přímo na útesu nad mořem.

santorini na utesu nad morem

Fotografický duch místa nelze zapřít. Kombinace bílých domečků, moře a útesů je fascinující. Večer se rozproudí zábava ostrova na plno a ostrov osloví i ty, co dávají před krásami městečka přednost nakupování.

santorini zapad slunce

zapad slunce santorini

Pondělí 8.10.2012 ráno před vyplutím.

vychod slunce v marine

Moře a vítr slibují příjemnou větrnou etapu.

recko na jachte

vlny tristici se o kamen

Plavba zpátky na ostrov Kithnos

plavba na jachte po reckych ostrovech

plavba v reckych vodach

na jachtu do recka

poprve clenem posadky na jachte

Odpoledne 9.10. kotvíme mezi ostrovy Antiparos a Despotiko.

recko dovolena s detmi

recko s detmi

jachting v recku s detmi

s malymi detmi na lodi

Středa 10.10.2012 - ostrov Kíthnos znovu z druhé strany. Chystáme se navštívit zdejší termální a léčivé prameny.

molo s rybarskymi sitemi

ostrov kíthnos dovolena

ostrov kíthnos

Podzimní offshore plavba u Kréty 10/2014

Podzimní 10-ti denní dobrodružná náročnější plavba s nočními etapami Egejským mořem v délce 405 nautických mil. Plavba byla pro všechny, co chtěli prožít něco nového a poznat jaké to je, plout na plachetnici. Většina členů posádky byli zkušení jachtaři, co si chtěli prohloubit a rozšířit své zkušenosti s ovládáním lodě nebo naplout další míle v oblasti „B“ aby si mohli rozšířit své oprávnění.
Věděli jste, že Egejské moře, bývá označováno jako „Angry sea“? Přečtěte si reportáž o naší plavbě po ostrovech Kásos, Karpathos, Santorini a Kréta. Také jsme trénovali muže přes palubu (MOB). Tak schválně, tipnete si, jak rychle se vzdaluje MOB od lodi při rychlosti 6 uzlů?

Přečtěte si článek , který vyšel v časopise Yachting revue 2/2015. Článek obsahuje praktické rady a tipy ohledně počasí v oblasti Angry sea. Najdete zde souřadnice kotvišť a zmiňuji i způsoby vyvázání v marínách. Text je ucelený, s menším množstvím fotografií.

Putování po Norsku 7/2010

Dovolenou v Norsku jsme realizovali opět na vlastní pěst, tentokrát se nám hlavním dopravním prostředkem stalo auto a navazující pěší a cyklistické etapy. Nemohli jsme vynechat ani železnici Flåmsbana, která bývá mnohými považována za nejkrásnější železnici v Evropě. Dále jsme pokračovali na kole, krásnou, 57 km dlouhou cyklistickou trasou Rallarvegen. Následoval pěší trek okolo ledovce Hardangerjokulen a jízda na kolech, tentokrát v oblasti Jotunheimen. Vyzkoušeli jsme také rybolov s místními rybáři, vystoupali na okraj stěny Trolltindan a potkali se se stádem pyžmoňů v národním parku Dovrefjell.

Z Rhodosu po ostrovech do Athén 7/2020

Z Rhodosu po řeckých ostrovech až do Lavria u Athén nám dala všem pořádně zabrat. Plavba kolem tureckých břehů proběhla za doprovodu vojenské lodi a dále nás čekalo opět křižování do zálivu Kamari na ostrově Kos. Ostrov Astipálaia nám poskytl bezpečnou zátoku před další plavbou. Navštívili jsme ostrov Santorini (Thíra), kde více než ostrov samotný jsme vnímali jeho opuštěnost turisty. Na trase z ostrova Syros dochází k fatálnímu poškození lodi. Kontaktujeme pobřežní stráž a měníme cíl naši plavby. Po přistání jsem jako kapitán plavidla zbaven dokladů a tím de facto uvězněn na ostrově.