Jachting na Jadranu na jaře:

26.3. - 2.4.2010

Jarní offshore jachting v oblasti Sukošan - Kornati - Vis Korčula - Palagruža sliboval silnější vítr. Foukalo nám Jugo o síle 20-25 kn a tak plavba v chladnějším počasí a za silného větru byla náročnější. Celkem jsme upluli 350 NM.

Naše plavba začala v Chorvatsku, v marině Sukošan.

Podívej se na film z expedice.

Obsah:

Dugi Otok, Žirje, Biševo a návštěva Modré jeskyně
Místo plavby na Lastavo nás vítr zavál na Korčulu. Ani přistání na Palagruže se nekoná.
Ostrov Vis, Kornati a plavba zpět do Sukošanu

26.3.2010 pátek - 11:30 přijíždíme do mariny v Sukošanu. Kontrolujeme loď a její vybavení.

charter prebirani lodi

V 16 hodin jsme připraveni vyplout ....

jachting na jadranu

Dugi Otok, Žirje, Biševo a návštěva Modré jeskyně

... a taky vyplouváme. Fouká Jugo 20 - 25 kn.

chorvatsko na plachetnici

Ve 22 hodin dorážíme do zátoky na Dugi Otok.

mudr monika sicova

Pokojná plavba naší čtveřice. Vítr postupně utichá, a tak větší část etapy poháníme loď motorem. Nové členy posádky seznamujeme s terestrickou navigací a procvičujeme manévr „muž přes palubu“ .

jachting po chorvatku

plavba po chorvatskych ostrovech

chorvatskem na plachetnici

Kotvíme v zátoce ostrova Žirje. Po večeři jdeme spát, plánujeme vyplout ve čtyři ráno, kdy se má rozfoukat ze severozápadu.

kotveni zatoka zirje

zatoka zirje

V neděli odpoledne připlouváme k ostrovu Biševo, kde na dva výsadky v gumovém člunu pronikáme do Modré jeskyně (Modra špilja).

dovolena na jachte chorvatsko

Jeskyně je cca 31 m dlouhá a 18 m široká. Svůj název získala právě kvůli hře modré barvy, která se v průběhu dne mění až po zelenomodrou.

bisevo modra jeskyne

tomas kudela jachtar

29.3. pondělí opouštíme Biševo a směřujeme na ostrov Lastovo. Bezvětří využíváme k tréninku posádky v lezení na stěžeň, ze kterého nakonec pořizuji fotografii paluby z ptačí perspektivy.

pohled na plachetnici zhora

na stezni plachetnice

jarni jachting na jadranu

Kolem poledne se začíná zvedat vítr. Bohužel, jak bývá obvyklé, přímo proti nám. Křižujeme k Lastovu ale s blížící se tmou a sílícím větrem měníme kurz na Korčulu. Známe tam kotviště a pro kotvení za tmy v sílícím větru jej vyhodnocuji jako lepší volbu. Zítra zkusíme vyplout kurzem na Palagružu. Prognóza předvídá sílící jugo, které by mělo do půlnocí zítřejšího dne pominout. Uvidíme, zda se nám podaří přes noc zakotvit u Palagružy.

mudr monika sicova

chorvatsko na plachetnici

clen posadky na plavbe chorvatskem

jachting v chorvatsku

jugo chorvatsko

jachting chorvatske ostrovy

Úterý ráno opouštíme Korčulu a v silném SE větru se vydáváme na Palagružu, ke které připlouváme ještě před západem slunce. Vítr a vlny zcela znemožňují přistání u tohoto krásného ostrova, tak si Palagružu prohlížíme pouze z lodi a se setměním pokračujeme noční etapou na ostrov Biševo zakotvit. Přibližně v jednu hodinu ráno následujícího dne vplouváme do zátoky na Biševu. Je sice chráněná před větrem, ale zalamují se do ní vlny, a tak to v zátoce vypadá jako v hrnci, kde se vaří brambory. Pokračujeme tedy na sever ostrova Vis, kde ve 3:45 kotvíme a jedme si odpočinout po etapě dlouhé 98 NM.

plavba na palagruzu

Ostrov Vis, Kornati a plavba zpět do Sukošanu

Středu jsme pojali jako odpočinkový den, a nejdelší etapa 1.2 NM spočívala v doplutí z kotviště k městskému nábřeží města Vis a zpět. Zato se těšíme na dobrou rybu, kterou budeme večer péci na lodi.

jachting ostrov vis

Trhání rozmarýnu, aby pečená ryba byla opravdu dobrá.

ostrov vis sbirani rozmarynu

vareni vecere na jachte

vecere na plachetnici

posdka plachetnice ostrov vis

Ve čtvrtek za úsvitu opouštíme Vis a směřujeme ke Kornatům. Vítr utichá a my 15 NM od Visu čekáme na zadní vítr, který má přijít odpoledne. Opravdu po dvou hodinách čekání přichází vítr a my plujeme ke Kornatům s plachtami "na motýla" na příjemný zadní vítr.

jachting kornaty

V pátek opouštíme Kornati a naposledy plachtíme Murterským mořem směrem k pevnině a marině v Sukošanu. Večer úspěšně vyvazujeme loď v marině Dalmacia po 350-ti uplutých námořních mílích.

Chorvatsko na jachtě s miminkem 6-7/2011

Plavba po Jadranu je tentokrát zaměřená především na nový prvek, a to plavbu s naším 2 měsíčním synem. Největší výzvou bylo zhotovení závěsu pro spokojené odpočívání miminka, ale i to se nakonec podařilo. Vlastní trasa nebyla tak důležitá a byla operativně přizpůsobována aktuálním podmínkám. Vypluli jsme z ostrova Murter a směřovali do oblasti Kornatů, na Istrije až po Rovinj, Palagružu a ostrov Vis. Podívejte se na film, jak probíhala plavba s miminkem na palubě.

Léto kolem Korsiky 7-8/2013

První plavba na vlastní lodi. Pět týdnů na plachetnici trávíme relaxační plavbou Tyrhénským mořem z Říma až na Korsiku, kterou jsme obepluli. Navštívili jsme městečko Calvi, zavítali do korsických hor a vyzkoušeli canyoning v kaňonu Vacca ve volné přírodě s průvodcem. Skákali jsme do přírodních tůní a plavali v nich, slaňovali z vodopádů, přelézali balvany a stromy. Při našem odpočinkovém jachtění jsme navštívili i severní Sardinii.